Što donosi obrazovanje odraslih?

Suvremene europske strategije i smjernice razvoja obrazovanja u današnje vrijeme se ne orijentiraju samo na obrazovanje djece i mladih, već tako u centar obrazovanja i obrazovnih politika europskih zemalja sve više ulazi obrazovanje i učenje odraslih, naročito u posljednjih dvadesetak godina.


Ključno je postaviti obrazovanje odraslih u centar pozornosti društva u borbi sa nezaposlenosti, te promovirati ovu oblast edukacije kao jedno od glavnih rješenja za smanjenje nezaposlenosti.

Zbog toga se obrazovanje odraslih često opisuje kao „druga prilika“ koja odraslima stoji na raspolaganju da utvrde razinu vlastitog znanja ili da steknu nova znanja i vještine kako bi postali konkurentniji na tržištu rada.

Dok je u modernim društvima upravo obrazovanje odraslih djeluje kao centar promjena i borbe protiv nezaposlenosti, naša zemlja nema pretjeranu simpatiju prema ovoj temi, a upravo zbog nepriznavanja obrazovanja odraslih kao jednako važnog dijela ukupnog sustava obrazovanja, te nepostojanja subvencioniranja programa obrazovanja u nekoj većoj mjeri, mnoge osobe ostaju na ničijoj zemlji i nikada ne dosegnu priliku za zaposlenjem.

Stoga, u pozicioniranju obrazovanja odraslih kao ništa manje vrijednog sustava obrazovanja, zasigurno mogu pomoći dvije pisane Strategije Europske unije pod nazivima „Nikada nije kasno za učenje" i „Europe 2020“, koje ističu važnost i mogućnosti obrazovanja odraslih kroz ključne preporuke koje mogu odgovoriti izazovima suvremenih društava Europe.

Jedan od glavnih izlaznih pokazatelja obrazovnog sustava je obrazovna struktura radno sposobnog stanovništva. Prema posljednjoj statistici na osnovu popisa stanovništva iz 2013. godine, Bosna i Hercegovina je imala 1 milijun i 100 tisuća radno sposobnih osoba koje su imale maksimalno završeno osnovno obrazovanje. Od ovog broja svega 161 000 je bila zaposlena, a 922 000 ili 85% nezaposleno. Što se tiče dijela radne snage koje je imalo završeno srednjoškolsko obrazovanje, od ukupno njih 1.26 milijuna, 507 000 je bilo zaposleno, a 756 000 nezaposleno.

U procesu obrazovanja odraslih kao modernom konceptu školovanja odraslih osoba, glavni nositelji su profesori i nastavnici koji više nisu samo predavači i ispitivači, već sve više postaju mentori i savjetnici polaznika, te se od njih očekuju nove sposobnosti i kompetencije.

Iz svega proizlazi da su iskustva centara za obrazovanje također od neizmjernog značaja za postizanje maksimalno efikasnog procesa obrazovanja pojedinca, jer su oni na izvoru informacija o traženim smjerovima s kojima najlakše možete doći do posla, kao i gdje ga i kako tražiti.


AUTOR: Privatna srednja strukovna škola s pravom javnosti Libar Široki Brijeg ©

Iskustva polaznika

Naša članstva i partnerstva

Ističemo naše članstvo u Europskoj organizaciji za obrazovanje odraslih, sa sjedištem u Bruxellesu (Belgija). Naš rad prepoznat je od ove organizacije, te je škola Libar od 2017. godine punopravna članica, gdje surađujemo na programima obrazovanja odraslih.

PROVJERI


U 2020. godini postali smo članovi krovne svjetske organizacije obrazovanja odraslih - Međunarodnog vijeća za obrazovanje odraslih (ICAE). Očekujte da ćemo kroz budućnosti nastaviti prenositi najbolje svjetske prakse iz oblasti obrazovanja odraslih, jer svatko ima prostora za napredak, pa tako i mi.

PROVJERI

Kontaktirati nas možete i putem sljedeće kontakt forme. Osoblje privatne škole Libar potrudit će se pružiti odgovor u što skorijem roku, a u slučaju da su vam informacije potrebne odmah, predlažemo da nas nazovete na:

 

Tel 1: + 387 39 705 442

Tel 2: + 387 39 705 631

Viber 1: + 387 63 192 192 

Facebook Libar → 

Polja označena * su obavezna kako bismo vam mogli pružiti odgovor.

script_52