Što donosi obrazovanje odraslih?
Suvremene europske strategije i smjernice razvoja obrazovanja u današnje
vrijeme se ne orijentiraju samo na obrazovanje djece i mladih, već tako
u centar obrazovanja i obrazovnih politika europskih zemalja sve više
ulazi obrazovanje i učenje odraslih, naročito u posljednjih dvadesetak
godina.
Ključno je postaviti obrazovanje odraslih u centar pozornosti društva u
borbi sa nezaposlenosti, te promovirati ovu oblast edukacije kao jedno
od glavnih rješenja za smanjenje nezaposlenosti.
Zbog toga se obrazovanje odraslih često opisuje kao „druga prilika“ koja
odraslima stoji na raspolaganju da utvrde razinu vlastitog znanja ili
da steknu nova znanja i vještine kako bi postali konkurentniji na
tržištu rada.
Dok je u modernim društvima upravo obrazovanje odraslih djeluje kao
centar promjena i borbe protiv nezaposlenosti, naša zemlja nema
pretjeranu simpatiju prema ovoj temi, a upravo zbog nepriznavanja
obrazovanja odraslih kao jednako važnog dijela ukupnog sustava
obrazovanja, te nepostojanja subvencioniranja programa obrazovanja u
nekoj većoj mjeri, mnoge osobe ostaju na ničijoj zemlji i nikada ne
dosegnu priliku za zaposlenjem.
Stoga, u pozicioniranju obrazovanja odraslih kao ništa manje vrijednog
sustava obrazovanja, zasigurno mogu pomoći dvije pisane Strategije
Europske unije pod nazivima „Nikada nije kasno za učenje" i „Europe
2020“, koje ističu važnost i mogućnosti obrazovanja odraslih kroz
ključne preporuke koje mogu odgovoriti izazovima suvremenih društava
Europe.
Jedan od glavnih izlaznih pokazatelja obrazovnog sustava je obrazovna
struktura radno sposobnog stanovništva. Prema posljednjoj statistici na
osnovu popisa stanovništva iz 2013. godine, Bosna i Hercegovina je imala
1 milijun i 100 tisuća radno sposobnih osoba koje su imale maksimalno
završeno osnovno obrazovanje. Od ovog broja svega 161 000 je bila
zaposlena, a 922 000 ili 85% nezaposleno. Što se tiče dijela radne snage
koje je imalo završeno srednjoškolsko obrazovanje, od ukupno njih 1.26
milijuna, 507 000 je bilo zaposleno, a 756 000 nezaposleno.
U procesu obrazovanja odraslih kao modernom konceptu školovanja odraslih
osoba, glavni nositelji su profesori i nastavnici koji više nisu samo
predavači i ispitivači, već sve više postaju mentori i savjetnici
polaznika, te se od njih očekuju nove sposobnosti i kompetencije.
Iz svega proizlazi da su iskustva centara za obrazovanje također od
neizmjernog značaja za postizanje maksimalno efikasnog procesa
obrazovanja pojedinca, jer su oni na izvoru informacija o traženim
smjerovima s kojima najlakše možete doći do posla, kao i gdje ga i kako
tražiti.
AUTOR: Privatna srednja strukovna škola s pravom javnosti Libar Široki Brijeg ©
Iskustva polaznika
Naša članstva i partnerstva
Europska organizacija za obrazovanje odraslih
Ističemo naše članstvo u Europskoj organizaciji za obrazovanje odraslih, sa sjedištem u Bruxellesu (Belgija). Naš rad prepoznat je od ove organizacije, te je škola Libar od 2017. godine punopravna članica, gdje surađujemo na programima obrazovanja odraslih.
PROVJERIMeđunarodno vijeće za obrazovanje odraslih (ICAE)
U 2020. godini postali smo članovi krovne svjetske organizacije obrazovanja odraslih - Međunarodnog vijeća za obrazovanje odraslih (ICAE). Očekujte da ćemo kroz budućnosti nastaviti prenositi najbolje svjetske prakse iz oblasti obrazovanja odraslih, jer svatko ima prostora za napredak, pa tako i mi.
PROVJERIKontaktirati nas možete i putem sljedeće kontakt forme. Osoblje privatne škole Libar potrudit će se pružiti odgovor u što skorijem roku, a u slučaju da su vam informacije potrebne odmah, predlažemo da nas nazovete na:
Tel 1: + 387 39 705 442
Tel 2: + 387 39 705 631
Viber 1: + 387 63 192 192